Δευτέρα, 25 Οκτωβρίου 2010

TO ΝΕΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ 3ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ


«ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ»1.ΒΟΥΡΑΚΗ ΣΩΤΗΡΙΑ. Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
2. ΖΟΥΔΙΑΡΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΕΝΙΑ: ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΟ ΥΔΡΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
3.ΔΕΣΠΟΤΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ: Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΟΥ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΜΕ ΤΟ ΟΞΥΓΟΝΟ
4. ΠΕΛΕΚΟΥΔΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ: ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ
5. ΓΙΑΓΚΛΗ ΜΑΡΙΑ: ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ
6. ΚΟΣΜΑΤΟΥ- ΜΙΚΕ – ΜΥΤΙΛΗ-ΠΕΛΕΚΟΥΔΑ: ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ-ΘΕΑΤΡΙΚΟ
7. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ (ΠΡΟΒΟΛΗ ΒΙΝΤΕΟ ΤΩΝ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΘΑΜΠΗ-ΛΥΡΑ)

Το πρόγραμμα παρουσιάζει η μαθήτρια Γεωργακοπούλου ΧριστίναΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΘΑΜΠΗΣ , ΝΤΙΜΟ ΛΑΤΑ, ΛΙΑΠΗ, ΚΥΡΙΑΖΗ, ΣΑΚΚΕΛΑΡΙΟΥ, ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΠΑΠΑΕΥΑΓΓΕΛΟΥ, ΚΑΤΡΗ, ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΠΑΣΙΛΑΡΗ , ΣΟΥΒΑΛΙΩΤΗ, ΓΑΛΙΑΤΣΑΤΟΥ και ΤΣΑΠΙΚΟΥΝΗ.
ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΤΙΣ 13\4 ΣΤΗΝ <ΠΟΛΙΤΕΙΑ> (ΠΑΛΑΙΑ ΣΦΑΓΕΙΑ) , ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ, ΑΠΟ 830Π.Μ. –2ΜΜ, ΗΜΕΡΑ ΠΕΜΠΤΗ.

Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥΣε πολλές τροπικές χώρες, άνθρωποι και ζώα δεν έχουν αρκετό νερό, με συνέπεια να πεθαίνουν από την έλλειψή του.
Το νερό μπορεί να αποτελέσει αιτία πολλών ασθενειών, όταν γίνεται διαχωρισμός του πόσιμου από το μολυσμένο το φαινόμενο αυτό είναι πιο έντονο στον αναπτυσσόμενο κόσμο.
Πολλές γεωργικές και βιομηχανικές δραστηριότητες αντλούν μεγάλες ποσότητες νερού και το επιστρέφουν μολυσμένο στη φύση. Έτσι το νερό γίνεται επικίνδυνο και μπορεί να προκάλεσε ασθένειες σε μεγάλους πληθυσμούς.
Το γλυκό νερό είναι ένας σπάνιος φυσικός πόρος καθώς αντιπροσωπεύει το 4% περίπου πολικών αποθεμάτων νερού της Γης. Όμως το 25% αυτής της μικρής ποσότητας είναι διαθέσιμο σαν πόσιμο.
Το νερό που βρίσκεται σε φυσικές υπόγειες δεξαμενές χρησιμοποιείται για την κάλυψη ποικίλων αναγκών, σε διάφορα σημεία του κόσμου. Έτσι το νερό λιγοστεύει.
Τα νερά των ποταμών χρησιμοποιούνται στη γεωργία και τη βιομηχανία. Η κακή διαχείρισή τους όμως, οδηγεί στην αποξήρανση πολλών ποταμών κάθε χρόνο.
Διάφορες ανθρώπινες δραστηριότητες μειώνουν την ικανότητα του εδάφους να απορροφά νερό. Έτσι, προκαλούνται πλημμύρες.
Η επιστημονική έρευνα είναι το μόνο μέσον για την κατανόηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων γι’ αυτό και πρέπει να αποτελεί την βάση κάθε περιβαλλοντικής πολιτικής.
Στη Βίβλο, στο έβδομο κεφάλαιο περί Εξόδου και στα εδάφια 21 έως 24 έχουμε την αρχαιότερη ίσως αναφορά στο φαινόμενο αυτό: «… και μετεβλήθησαν εις αίμα πάντα τα ύδατα του ποταμού και τα οψάρια τα εν τω ποταμώ ετελεύτησαν και ο ποταμός εβρώμισεν, ώσπερ οι Αιγύπτιοι δεν ηδύνατο να πίωσιν ύδωρ εκ του ποταμού και ήτο αίμα καθ’ όλην την γην της Αιγύπτου… και συνεπληρώθησαν επτά ημέραι, αφού ο Κύριος εκτύπησεν τον ποταμόν».

ΣΩΤΗΡΙΑ ΒΟΥΡΑΚΗ
Χρονικό της ύδρευσης της Πάτρας
Στους αρχαίους χρόνους η Πάτρα υδροδοτείται από πολλά πηγάδια ευρισκόμενα στις περιοχές των Υψηλών Αλωνίων, τα Ταμπάχανα , του Βλατερού, όπως επίσης και από την πηγή της Σωτηρίας- σήμερα εκεί βρίσκεται ο ναός της αγίας Αικατερίνης και από την πηγή του ιερού της Δήμητρας, σήμερα αγίασμα του αγίου Ανδρέα.
Σους ρωμαϊκους και πρωτοβυζαντινούς χρόνουςκατασκευάζεται ο υδραγωγός με τις « καμάρες» που τροφοδοτείται με νερό από την πηγή της «νερομάνας» του Ρωμανού που καταλήγει στο φρούριο της Ακρόπολης
Στην περίοδο της τουρκοκρατίας η Πάτρα υδροδοτείται από 300 πηγάδια που βρίσκονται σε διάφορες τοποθεσίες και με την απελευθέρωση άρχισαν να ανακαινίζονται οι υπάρχοντες υδραγωγοί με χυτοσιδερένιους σωλήνες και να κατασκευάζεται ένα σωληνωτό δίκτυο διανομής (Δήμαρχοι: Γεώργιος Ρούφος, Δημήτριος Βότσης, Ιωάννης Βλάχος) και σιγά σιγά αλλά σταθερά συνδέονται οι οικίες με το υπάρχον δίκτυο
Το 1934 με τους 50000κατοίκους, από τις 12000 οικοδομές οι 5300 είναι συνδεδεμένες με το δίκτυο ύδρευσης. Φυσικά υπάρχουν 100 δημοτικές κρήνες που λειτουργούν ολο το 24ωρο, 50 για 12 ώρες και 330 για 1-2 ώρες
Από το 1960 με 120000 κατοίκους έχουν συνδεθεί όλες οι οικίες στο τοπικό δίκτυο ύδρευσης. Η τροφοδοσία γίνεται πλέον από πολλές πηγές, όπως πηγή Βελουχίου, Παναχαϊκού, Ρωμανού, Μπάλα και Σουλίου, αρτεσιανά στο Πτωχοκομείο (στην ακτή Δυμαίων, στα Δημοτικά Σφαγεία, στην περιοχή του Γλαύκου) και από γεωτρήσειςσε διάφορες βιομηχανίες και της γεωτρήσεις Εγλυκάδας.
Οι βιομηχανίες χρησιμοποιούν χωρίς φειδώ το νερό και έτσι έχουμε πτώση του υδροφόρου ορίζοντα κατά 1 μέτρο και έχουμε αρκετών πηγών που είναι έντονη τη δεκαετία του 1980.
Τέλος, ιδρύεται το 1990 η Δ.Ε.Υ.Α Πάτρας και με την αλλαγή των σωλήνων ύδρευσης ομαλοποιείται η υδροδότηση της πόλης.
Ζούδιαρη Κρυσταλλένια

Ο Καρπός του ΈρωταΈνα μόριο οξυγόνου υδρογόνο αγαπούσε
Στα παράθυρα του πόνου στην καλή του τραγουδούσε:
«Ο πυρήνας μου για σένα ηλεκτρόνια σου τραβάει
και έτσι τώρα απεγνωσμένα το δικό σου αναζητάει.
Πρώτη μέρα που σε είδα σε ένα μόριο αμμωνίας
Δεν μου έδωσες ελπίδες και έτσι ζω στην αγωνία
Οξυγόνο αν μ’ αγαπήσεις, τότε πια θα ευτυχήσω
Μα μονάχο σαν μ’ αφήσεις
Στο νερό θα αυτοκτονήσω»!!
ΔΕΣΠΟΤΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ
ΥγρότοποιΥγρότοποι είναι φυσικές ή τεχνητές περιοχές αποτελούμενες από έλη με ποώδη βλάστηση, από μη αποκλειστικώς ομβροδίαιτα έλη με τυρφώδες υπόστρωμα, από τυρφώδεις γαίες ή από νερό. Οι περιοχές αυτές είναι μόνιμα ή προσωρινά κατακλυζόμενες από νερό το οποίο είναι στάσιμο ή τρεχούμενο, γλυκό, υφάλμυρο ή αλμυρό και περιλαμβάνουν επίσης εκείνες που καλύπτονται από θαλασσινό νερό το βάθος του οποίου κατά τη ρηχία δεν υπερβαίνει τα έξι μέτρα. Oυσιώδη γνωρίσματα της μεταβατικής ζώνης που παρεμβάλλεται μεταξύ των μόνιμα κατακλυσμένων και των καθαρά χερσαίων περιοχών είναι η παρουσία υδροχαρούς βλάστησης και η ύπαρξη υδρομορφικών εδαφών, δηλαδή εδαφών που ανέπτυξαν ειδικά γνωρίσματα ως αποτέλεσμα της υψηλής υπόγειας στάθμης νερού. Οι υγρότοποι, όσοι δεν έχουν εντελώς υποβαθμισθεί από τον Άνθρωπο, σφύζουν από ζωή. Ιδιαίτερα θαυμαστή είναι η πληθώρα υδρόβιων πουλιών που βρίσκουν εκεί χώρους για αναπαραγωγή, φώλιασμα, τροφή και ξεκούραση. Πολλά από τα είδη είναι μεταναστευτικά και προστατεύονται άμεσα ή έμμεσα από Διεθνείς Συμβάσεις (π.χ. Ραμσάρ, Βέρνης, Ρίο) και Κοινοτικές Οδηγίες (π.χ.79/409/ΕΟΚ για τα άγρια πουλιά). Eπίσης, πολλοί υγρότοποι προστατεύονται από την εθνική νομοθεσία, τη Σύμβαση Ραμσάρ και περιλαμβάνονται στο ευρωπαϊκό δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000.
ΤΥΠΟΙ ΥΓΡΟΤΟΠΩΝ Υπάρχουν διάφοροι τρόποι ταξινόμησης των υγροτόπων σε τύπους, π.χ. ανάλογα με τη ρέουσα ή στάσιμη φύση των νερών, την αλατότητα του νερού, τη γειτνίασή τους με θάλασσα, το υπόστρωμά τους, με το αν είναι φυσικοί ή τεχνητοί κλπ.Οι πολύ γενικές κατηγορίες στις οποίες συνηθίζεται να χωρίζονται οι υγρότοποι στην Ελλάδα είναι: δέλτα, έλη, λίμνες, λιμνοθάλασσες, πηγές, εκβολές, ποταμοί, τεχνητές λίμνες.
ΠΕΛΕΚΟΥΔΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΕπομένως:
Προγράμματα διάσωσης, διατήρησης και ανάδειξης της τοπικής ιστορικής κληρονομιάς, μπορούν και πρέπει να αναπτυχθούν σε όλη την επικράτεια και να θεσμοθετηθούν από την συντεταγμένη Πολιτεία.
Σε μια στενή λωρίδα μεσογειακής γης ,την Πάτρα μας, συνωστίζονται αιώνες ιστορίας, αποτυπωμένης σε μαγευτικά ερείπια αρχαίων μνημείων, των οποίων το μέτρο, η συμμετρία, η αισθητική και ο χώρος, μας δίνουν μαθήματα πολεοδομίας όπου ανάμεσα σε γη και ουρανό νιώθεις το μέγεθός σου, και, προσεύχεσαι.
Νερό! Που θανατώνεις τη φωτιά, ξεδιψάς τις γλώσσες, τα φυτά, τα ζώα, τα βουνά, καθαρίζεις ψυχές και σώματα, αναζητώντας το νερό της Στυγός, ονειρεύεσαι ταξίδια στην βροχή, στο ποτάμι, στα χιόνια, στα σύννεφα. Γίνεσαι παιχνίδι και αγίασμα στη ζωή και στο θάνατο. Γίνεσαι οξυγόνο και κατακλυσμός. Γίνεσαι κολυμβήθρα, φως, θεραπευτής. Έγινες ποίημα, μουσική, τραγούδι, χορός και πίνακας . Είσαι η ίδια η ζωή .
Έτσι
Το νερό, αντικείμενο λατρείας από τα πανάρχαια χρόνια, είναι σύμβολο μιας ατέλειωτης δυναμικής ροής και του ίδιου του σύμπαντος κόσμου.
Το νερό, είναι αστείρευτη πηγή ζωής και δύναμης. Ένα στοιχείο που εξασφαλίζει, την αθανασία. Το «Αθάνατο Νερό» ως πίστη ακόμη, φωλιάζει στα λαϊκά ένστικτα που είναι τα ίδια αρχέγονα ένστικτα, που κάποτε οδήγησαν στη λατρεία των ποταμών και των λιμνών. Στη λατρεία του Ποσειδώνα.
Το νερό, άπιαστο πάντα και λαγαρό, το σύμβολο της ζωής, η ίδια η ζωή, πρέπει να είναι για πάντα αντικείμενο της ανθρώπινης μέριμνας, για την αιώνια υπαρξή μας στη:

« Γη το γαλάζιο πλανήτη».Οι Εντυπώσεις μου από την συμμετοχή μου στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Στις μέρες μας παρατηρούμε πως οι δραστηριότητες του σύγχρονου ανθρώπου κυρίως στους τομείς της βιομηχανίας και των μεταφορών, η ρύπανση των υδάτων και του ατμοσφαιρικού αέρα, η κακή διαχείριση των αποθεμάτων του νερού, η καταστροφή των δασών και διάφοροι άλλοι παράγοντες οδήγησαν στη μόλυνση-ρύπανση του φυσικού περιβάλλοντος.
Παγκοσμίως λοιπόν βλέπουμε μια αδιάκοπη προσπάθεια μεγαλύτερων και μικρότερων οργανώσεων να ασκούν πίεση προς τους κυβερνώντες ώστε να ληφθούν προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση των οικολογικών προβλημάτων. Επιπλέον όμως, εκτός αυτού, και καθένας μας μπορεί να συμβάλλει στον αγώνα αυτό, αν πάψει να μένει παθητικός θεατής της ανεπανόρθωτης καταστροφής του περιβάλλοντος.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις παραπάνω διαπιστώσεις αποφάσισα κι εγώ να συμμετέχω στο πρόγραμμα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του σχολείου μου ώστε να γνωρίσω τις παραμέτρους που δημιουργούν και εντείνουν τα διάφορα οικολογικά προβλήματα και ύστερα σαν συνειδητοποιημένη πολίτης να γίνω ενεργή συμμέτοχος στην προσπάθεια που συντελείται για την καταπολέμησή τους.
Γυρνώντας στην αρχή της σχολικής χρονιάς, θυμάμαι τον εαυτό μου έκπληκτο από αυτήν την πρωτόγνωρη εμπειρία.
Το πρώτο σημείο που πραγματικά μου έκανε εντύπωση ήταν το τόσο διαφορετικό, σε σχέση μ’ αυτό της συνηθισμένης τάξης , κλίμα. Ένιωθα πια μέλος μιας ομάδας τα μέλη της οποίας είχαν διάθεση για μάθηση και κατανόηση των ζητημάτων που τους απασχολούσαν και τα οποία συνεργάζονταν αρμονικά μέσα από την ανάπτυξη δημιουργικού διαλόγου. Έπειτα κατάλαβα πως δεν χρειαζόταν πια να απομνημονεύουμε πληροφορίες αλλά να αποκομίσουμε κάποια βαθύτερη αντίληψη μέσα από την εμπειρία μας με απώτερο σκοπό το να θυμόμαστε και να χρησιμοποιούμε την εκπαίδευσή μας αυτή όταν ενηλικιωθούμε.
Ένα άλλο σημείο που με εντυπωσίασε ήταν το γεγονός πως όλα τα μέλη της ομάδας υπό την καθοδήγηση του καθηγητή μας, αρχίσαμε να χρησιμοποιούμε τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές μεταφέροντας όσα διδασκόμασταν θεωρητικά στην οθόνη τους μέσω σχεδιαγραμμάτων –μοντέλων-προσομοιώσεων και εικονικής πραγματικότητας.
Ένα από αυτά ήταν τα μοντέλα-προσομοιώσεις με τα οποία είδαμε οπτικοποιημένα τα άτομα και συνδυάζοντας κατάλληλα τα προσομοιώματα των ατόμων μπορέσαμε να αναπαραστήσουμε τα μόρια και τα τύπους των χημικών ενώσεων και των χημικών στοιχείων.
Τέλος, όσον αφορά τη διδασκαλία σε Η/Υ, μέσα από το Διαδίκτυο ψάχναμε σε μια πληθώρα διευθύνσεων πληροφορίες ώστε να διευρύνουμε τις γνώσεις μας πάνω στο κάθε θέμα τις οποίες εκτυπώναμε και αποθηκεύαμε.
Ύστερα, και με άλλες καινοτόμους εκπαιδευτικές μεθόδους όπως η συγγραφή εκθέσεων ή θεατρικά δρώμενα μπορέσαμε να αναπτύξουμε τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη και την περιέργειά μας.
Πέρα όμως από αυτές τις ενέργειες εντός του σχολείου, μέσα από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είχαμε την ευκαιρία να βιώσουμε πραγματικά αξιόλογες εμπειρίες και έξω από το χώρο του σχολείου πραγματοποιώντας διάφορες μίνι εκδρομές ή περιπάτους, μαθαίνοντας διάφορα στοιχεία για την πόλη που διαμένουμε και πριν δεν τα γνωρίζαμε και τα προσπερνούσαμε απαρατήρητα.
Μια πρώτη τέτοια εμπειρία ήταν η επίσκεψή μας στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών όπου παρακολουθήσαμε ένα συνέδριο με τίτλο «Σχεσιοδυναμική και Εκπαιδευτική Σχέση».Κατά την ολιγόωρη παραμονή μας εκεί ακούσαμε τις εισηγήσεις καταξιωμένων στο χώρο της εκπαίδευσης ανθρώπων οι οποίοι μίλησαν για τη σχέση εκπαιδευτικού-μαθητή, για το κλίμα στην τάξη, τρόπους βελτίωσής του ενώ έδειξαν και αρκετά στατιστικά στοιχεία. Στο Συνέδριο μάλιστα συμμετείχαμε κι εμείς με το θέμα «Μοντέλα, προσομοιώσεις, εικονική πραγματικότητα» παρουσιάζοντας θεατρικά δρώμενα και μιλώντας για τη χρήση του Power Point στη διδασκαλία.
Κατόπιν, πραγματοποιήσαμε έναν περίπατο σε μερικά από τα πολλά βυζαντινά μνημεία της Πάτρας, όπως τα Ρωμαϊκά Νυμφαία, τα Ρωμαϊκά Λουτρά και τον Αναλημματικό τοίχο,πίσω από τα Ψηλά Αλώνια. Έτσι, ήρθαμε σε επαφή με τη βυζαντινή ιστορία της πόλης μας, εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας πάνω σε αυτήν την ιστορική περίοδο και τον τρόπο με τον οποίο επηρέασε την περιοχή μας και γυρνώντας από εκεί γράψαμε μια έκθεση με θέμα τις εντυπώσεις μας αλλά και τρόπους διατήρησης, ανάδειξης, προβολής και αξιοποίησης των μνημείων τα οποία παραμένουν για πολλούς κατοίκους της Πάτρας άγνωστα.
Η μετέπειτα εκδρομή μας αφορούσε το Βιολογικό Καθαρισμό Πατρών, ένα έργο πνοής για την πόλη καθώς παρατηρούμε πως τα προβλήματα της ρύπανσης των υδάτων και της λειψυδρίας γίνονται όλο κι εντονότερα. Η συγκεκριμένη μονάδα βρίσκεται στο όριο του Δήμου Πατρέων και του Δήμου Παραλίας και αποτελεί μια απ’ τις πιο σύγχρονες μονάδες επεξεργασίας λυμάτων στην Ελλάδα, καθώς έχει κατασκευαστεί με την τελευταία λέξη της επιστήμης και της τεχνολογίας. Στην επίσκεψή μας εκεί παρακολουθήσαμε από κοντά τα στάδια της διαδικασίας του Βιολογικού Καθαρισμού, εκφράσαμε τις απορίες μας και βέβαια συνειδητοποιήσαμε τη σημαντικότητα του έργου.
Η τελευταία εξωσχολική εμπειρία μας ήταν η ημερήσια εκδρομή μας στην Αθήνα με αφορμή το συνέδριο που διοργάνωσε το ΤΕΕ και Υπουργείο Παιδείας στο εκθεσιακό κέντρο της HELEXPO στην Αθήνα, σχετικά αφενός με το νερό και αφετέρου με την Οικολογική Αυτοκίνηση. Εκεί συμμετείχε και η δική μας ομάδα με την εργασία μας στην οποία παρουσιάσαμε στατιστικά στοιχεία για τη χρήση του αυτοκινήτου και εργασίες σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα, τη ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα από τα οχήματα και τρόπους βελτίωσης της τωρινής κατάστασης, στην πόλη των Πατρών. Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς έχουμε δρομολογήσει και άλλες δραστηριότητες και θα σας προσκαλέσουμε ,όταν θα γίνει η παρουσίαση και αξιολόγηση στο χώρο του σχολείου μας. Δείγμα της προηγούμενης σχολικής χρονιάς είναι το έντυπο που κρατάτε στα χέρια σας.
Έχοντας βιώσει όλα τα παραπάνω, θεωρώ πως η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είναι μια διαδικασία η οποία αυξάνει τις γνώσεις και την ενημέρωση σχετικά με το περιβάλλον, αναπτύσσει ικανότητες οι οποίες καθιστούν δυνατή τη μελλοντική λήψη υπεύθυνων αποφάσεων που το επηρεάζουν και καλλιεργεί αξίες όπως το ενδιαφέρον για τους άλλους, η αισιοδοξία, η αυτοπεποίθηση, η συνεργασία, ο σεβασμός και η εκτίμηση προς τη φυσική μας κληρονομιά μπαίνοντας σιγά-σιγά στην έννοια της Αειφόρου Ανάπτυξης.
Άρα, προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους μαθητές που έχουν τη διάθεση να συμβάλλουν στην αναβάθμιση του χώρου που μας περιβάλλει, να πάψουν να είναι αδρανείς θεατές και να συμμετέχουν σε παρόμοια προγράμματα των σχολείων τους βάζοντας κι αυτοί ένα λιθαράκι στην προσπάθεια που γίνεται παγκοσμίως.
ΖΟΥΔΙΑΡΗ ΚΡΥΣΤΑΛΛΕΝΙΑ
ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ...Γ ΤΑΞΗ
Σταυλιώτη Γεωργία
Σακκά Βασιλική
Σπηλιωτοπούλου Αλεξάνδρα
Τζουμερκιώτης Ειρηναίος
Σταματοπούλου Μαρία
Νικολοπούλου Αριάνδη
Ντεκαβέλη Αννίτα
Λούτα Ασπασία
Κουτροπούλου Νικολίτσα
Φωτιά Γι.ώτα
Κέστου Μαρία
Β' ΤΑΞΗΛάτα Μαρία
Ζούδιαρη Κρυσταλλένια
Ζορμπάς Θεόδωρος
Γιαγκλή Μαρία
Γαλιατσάτου Μαργαρίτα
Δεσπότη Χριστίνα
Γεωργακοπούλου Χριστίνα
Αποστόλου Χρήστος
Σακελλαρόπουλος Αλέξανδρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου