Κυριακή, 28 Απριλίου 2013

Αρνί, αρνάκι γάλακτος ή κατσίκι; Ποια η διατροφική τους αξία; Ποιο είναι καλύτερο για την υγεία;


Επιμέλεια: Αγγελική Μήλιου, βιολόγος, medlabnews.gr

Καθώς πλησιάζει η ώρα για το παραδοσιακό σούβλισμα του οβελία, το δίλημμα για πολλούς είναι: Αρνί ή Κατσίκι;
Tα 100γρ. αρνιού έχουν 375 θερμίδες. Είναι πλούσιο σε κορεσμένο λίπος, το οποίο συνδέεται με καρδιαγγειακά νοσήματα. Το ολικό λίπος του αρνιού αγγίζει τα 15 γραμμάριαανά 100 γραμμάρια κρέατοςΤο πιο άπαχο τμήμα του είναι το μπούτι. Έχει αυξημένη περιεκτικότητα σε πουρίνες, οι οποίες αυξάνουν το ουρικό οξύ στο αίμα, με αποτέλεσμα να προκαλείται ουρική αρθρίτιδα. Αντιθέτως, δυναμώνει τους μύες και το νευρικό σύστημα χάρη στο υψηλό του περιεχόμενο σε πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σίδηρο. Το αρνί είναι άριστη πηγή της βιταμίνης Β12, η οποία παίζει ρόλο στην παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων, ενώ είναι απαραίτητη για το μεταβολισμό λίπους, πρωτεΐνης και υδατανθράκων. Μία μέτρια μερίδα καλύπτει το 60% των αναγκών σε πρωτεΐνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου