Δευτέρα, 28 Απριλίου 2014

ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΑΥΓΕΤΟΥ 23-26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014

Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι 31 δραστηριότητες του πρώτου ανοιξιάτικου σχολείου της φύσης στον Ταύγετο.Θερμά συγχαρητήρια στους διοργανωτές,εκπαιδευτικούς, χορηγούς και μουσικούς.Εύχομαι να γίνει θεσμός, για να αναδειχτεί ο Ταύγετος με την πλούσια χλωρίδα-πανίδα, ακούσματα,χρώματα και αρώματα.Στο ΦΒ υπάρχει πλούσιο φωτογραφικό υλικό, από τις δραστριότητες στον Ταύγετο, ενώ στην ανάρτηση αυτή υπάρχει υλικό από 3 δραστηριότητες.




Με αγάπη 
Περσεφόνη Τσιμάκη
εκπ/κός της Περιβαλλοντικής Εκπ/σης

Μιάμιση μέρα χρειάστηκε για να επανέλθουμε στον "πολιτισμό" της καθημερινότητας της πόλης. Σήμερα Δευτέρα κατάφερα να μπω στον υπολογιστή ...όλα τα ερεθίσμα, αυτά που μπορεί να ειπωθούν, αλλά και κυρίως εκείνα που είναι αδύνατον να εκφραστούν λεκτικά, τα υλικά και τα άυλα μας κρατούν ακόμα στον Ταϋγετο.
Το Σάββατο δύσκολος ο αποχωρισμός, την Κυριακή δύσκολη η προσασμογή στην καθημερινότητα, σήμερα Δευτέρα η μεταγεύση που θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Με την καταπληκτική ομάδα από τη Σίσυ, τη Λϊλιαν, την Αφροδίτη, την Ελένη,το Δημήτρη  και όλους τους συν-κατασκηνωτές.

Κάνοντας μια μικρή αποτίμηση των ημερών στο 1ο Ανοιξιάτικο Σχολείο Ταϋγέτου:
1. να γίνει θεσμός ( το Σάββατο φύγαμε όλοι όχι αποχεραιτώντας σας,αλλά με μια πρόταση, "καλή αντάμωση του χρόνου εδώ")
2.το σχολείο του Ταϋγέτου ήταν μια βαθύτατη παιδευτική πράξη, σε όλα τα στάδιά του. Από την σύλληψη της ιδέας, την οργάνωσή του, την προετοιμασία του, το στήσιμο και την πραγματοποίησή του.
3. Η δυναμική της ομάδας που το υλοποίησε είναι πρωτοποριακή και εμπευσμένη με της αρχές της Αειφορίας, της εφαρμοσμένης δημοκρατίας, της δημιουργικότητας, του σεβασμού της ατομικής ευθύνης και της ελεύθερης βούλησης. 
4. Η ομάδα των συν-κατασκηνωτών λειτούργησε με τις αρχές της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης, της συμμετοχής, της αυτοδιαχείρισης και του εθελοντισμού.
5.Δοκιμάστηκαν ο ναρκισσισμός, ο οχαδελφισμός, η λογική της ανάθεσης και σε προσωπικό και σε ομαδικό επίπεδο και απέτυχαν να γίνουν κυρίαρχα  
6. Το 1ο Ανοιξιάτικο Σχολείο Ταϋγέτου ήταν ένα πείραμα σε πανελλήνια κλίμακα, ένα πείραμα πως μπορούμε να ζήσουμε ΜΑΖΙ, τόσο πολλοί κια διαφορετικοί άνθρωποι από διάφορες περιοχές
7. Το σχολείο αυτό έγινε μια υπέρβαση της μέχρι τώρα εμπειρίας στο χώρο της Περιβαλλοντικής Εκπ/σης. Συμμετείχαν αρμονικά όλες οι ηλικίες, παιδιά από 5 χρονών, έφηβοι, φοιτητές, επιστήμονες με μεταπτυχιακά, εκπ/κοί εν ενεργεία, συνταξιούχοι, ντόπιοι πολίτες και νεολαία της περιοχής.
8. Το σχολείο αυτό ήταν ένα κοινωνικό ΠΕΙΡΑΜΑ συνύπαρξης, συμμετοχής, εθελοντισμού, δημοκρατίας
9. Η τοπική κοινωνία με την προσφορά της το αγκάλιασε, το ενίσχυσε και πίστεψε σε αυτό. Τους ευχαριστούμε όλους. Για τα καταπληκτικά τοπικά προϊόντα, το χαμόγελό τους, την στήριξή τους. 

ΤΙ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ:
την πίστη στην συλλογική δράση
την πνευματικότητα των πράξων
τη θετική ανάδραση της τοπικής κοινωνίας  
την αντίσταση στη κατάθλιψη των μνημονιακών ημερών
τη δύναμη της ομάδας
το χαμόγελο και τη χαρά της ζωής
την ελπίδα ότι μπορούμε  να βγούμε από το αδιέξοδο της ατομικότητας
αυτά που μας ενώνουν είναι περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν

Η μεταγεύση που πήραμε μαζί μας γλυκόπικρη, τώρα που μάθαμε, να κοιμόμαστε, να ξυπνάμε, να δρούμε, να συζητάμε, να ετοιμάζουμε την τροφή και να την μοιραζόμαστε, να προσφέρουμε, να διαφωνούμε ακόμα, δηλαδή να ΣΥΝΥΠΑΡΧΟΥΜΕ ΑΡΜΟΝΙΚΑ. Η ελπίδα ότι θα επαναλάβουμε το πείραμα και μάλιστα με την προϋπάρχουσα εμπειρία είναι μια πρόκληση για σας και μια πρόσκληση για μας.

Για όλα αυτά τα παραπάνω αντί για ευχαριστώ σας γράφω και αφιερώνω το παρακάτω απόσπασμα στην ΠΕΕΚΠΕ Πελοποννήσου: στη Σίσυ, στην Αφροδίτη, στην Ελένη, στη Λίλιαν, στο Δημήτρη, αλλά και στον Ορειβατικό Σύλλογο, στην τοπική κοινωνία, στους εθελοντές -εμψυχωτές των εργαστηρίων, στο προσωπικό της κουζίνας, στους καλλιτέχνες μουσικούς, στην αρχηγό της Κατασκήνωσης και σε όσους χωρίς να το θέλω ξεχνάω που συμμετείχαν με την προσφορά τους.

"Σε όνειρα αντίκρυσα το Χρυσό Δάσος
που κρατάει τα αινίγματα του  Κόσμου
Και περπάτησα πάνω στο Κρυφό Μονοπάτι
Εκεί που άγνωστοι φίλοι 
μέσα από σκιές
Με οδήγησαν στις πύλες του"
                 ΧΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΝΥΧΤΕΣ

 Η βιωματική εμπειρία του 1ου Ανοιξιάτικου Σχολείου στον Ταϋγετο θα μας ακολουθεί, η επόμενη ημέρα είναι διαφορετική..............




ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ,ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ
ΤΟ ΒΑΛΣΑΜΟΧΟΡΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΕΙΔΗ ΠΟΥ ΦΥΤΡΩΝΕΙ ΣΤΟΝ ΤΑΥΓΕΤΟ
ΤΟ ΓΑΙΔΟΥΡΑΓΚΑΘΟ ΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΑΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΑΛΑΓΩΝΙΑ-ΝΕΔΟΥΣΑ
ΜΑΓΙΟΒΟΤΑΝΑ ΤΑΥΓΕΤΟΥ
ΑΓΡΙΟ ΜΕΛΙΣΣΟΧΟΡΤΟ
ΣΚΟΡΠΙΔΙ ΣΤΑ 7 ΠΕΤΡΙΝΑ ΓΕΦΥΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΔΟΝΤΑ

ΤΟ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΑΡΑΚΛΑΔΙΑ ΤΟΥ ΝΕΔΟΝΤΑ,ΑΠΟ ΑΛΑΓΩΝΙΑ,ΠΟΥ ΤΡΟΦΟΔΟΤΕΙ ΜΕ ΝΕΡΟ ΤΟ ΜΥΛΟ ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ (ΡΕΝΤΙΦΗ)
Ο ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΜΥΛΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ,ΑΠΟ ΑΡΤΕΜΙΣΙΑ
ΣΤΟ ΜΥΛΟ ΤΟΥ ΡΕΝΤΙΦΗ,ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ
Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΠΕΕΚΠΕ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΚΑΤΑ ΤΑ 4\5
Η ΑΚΟΥΡΑΣΤΗ ΜΥΡΤΩ ΦΟΙΦΑ,ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΟ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΚΤΗΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΤΑ,ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
ΠΑΡΑΚΩΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ
Η ΣΙΣΗ ΠΛΑΚΟΝΟΥΡΗ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΠΕΕΚΠΕ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, ΜΕ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΚΑΣΚΟΛ, ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑ
ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟ,ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ,ΕΧΟΝΤΑΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΜΟΡΦΑ ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΜΑΣ
ΜΑΘΗΜΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ,ΣΕ ΧΟΡΟ,ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΟΜΑΔΑ
Η ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΑΡΑΛΕΚΑ, ΜΕ ΤΟ ΚΑΣΚΟΛ,Η ΟΠΟΙΑ ΔΩΡΗΣΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΣ ΜΕΛΤΖΑΝΑΣ ΚΑΙ ΝΤΟΜΑΤΑΣ, ΣΥΝΟΜΙΛΕΙ ΚΑΙ ΛΥΝΕΙ ΑΠΟΡΙΕΣ
ΒΟΤΑΝΑ ΤΟΥ ΤΑΥΓΕΤΟΥ
Η ΟΜΑΔΑ ΣΕ ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΗ ΦΩΤΟ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΧΛΩΡΙΔΑΣ ΤΟΥ ΤΑΥΓΕΤΟΥ
Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Η ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ,ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ, ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΗ ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΦΥΛΑΚΑ ΣΚΥΛΟ ΜΑΣ
ΠΕΖΟΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟΝ ΤΑΥΓΕΤΟ
ΠΕΖΟΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟΝ ΤΑΥΓΕΤΟ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ.Ο ΤΑΥΓΕΤΟΣ ΧΙΟΝΙΣΜΕΝΟΣ
ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΝΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΩ ΣΩΣΤΑ


 ΠΑΝΩ ΤΣΑΙ ΤΑΥΓΕΤΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΣΟΥΚΝΙΔΑ ΤΑΥΓΕΤΟΥ
ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΕΙΔΗ ΟΡΧΙΔΕΑΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΜΕ ΣΤΟΝ ΤΑΥΓΕΤΟ.ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΜΠΛΕ ΑΠΟΧΡΩΣΗ.ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΜΙΑ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΟΤΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ.ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΜΕ ΡΩΤΗΣΕ ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΦΥΤΟ ΑΤΕΚΝΟ.ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ,ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΜΕΛΕΤΗ ΧΛΩΡΙΔΑΣ,ΤΟ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ. ΕΙΝΑΙ Η ΔΑΚΤΥΛΟΡΙΖΑ Η ΣΑΡΚΟΦΟΡΟΣ.ΤΟ ΑΝ Η ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΗΤΑΝ ΘΕΜΑ ΠΙΣΤΗΣ ή ΤΟΥ ΦΥΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΘΑ ΤΟ ΕΡΕΥΝΗΣΟΥΜΕ.ΑΥΤΟ ΤΟ ΦΥΤΟ ΤΗΣ ΤΟ ΕΔΩΣΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ.ΒΑΖΕΙ 3 ΚΟΥΤΑΛΑΚΙΑ ΣΚΟΝΗ ΟΡΧΙΔΕΑΣ ΣΕ ΜΙΣΟ ΛΙΤΡΟ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΠΙΝΕΙ ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΙ ΤΟΥ ΚΡΑΣΙΟΥ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ.Η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΘΑ ΤΟ ΔΕΙΞΕΙ.
 ΒΑΛΣΑΜΟΧΟΡΤΟ
 ΘΡΟΥΜΠΙ
 ΟΡΧΙΔΕΑ-ΚΥΚΛΑΜΙΝΑ
ΑΓΡΙΑ ΡΑΔΙΚΙΑ-ΤΑΡΑΞΑΚΟή ΠΙΚΡΑΛΙΘΡΑ ή ΠΙΚΡΑΛΙΔΑ
 ΦΡΕΣΚΙΑ ΡΙΓΑΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου