Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΗΤΗ

Αγαπητοί Φίλοι,
αποφασισα να γραψω και να κοινοποιησω την δικη μου εμπειρια με τον διαβητη καθως πριν δυο χρονια μου χτυπησε την πορτα. παραθετω προσωπικα δεδομενα ακριβως για να γινει κατανοητο και σε αλλους που αντιμετωπιζουν αυτο το προβλημα

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΒΗΤΗ
Ηλικία, κληρονομικότητα, τρόπος ζωής, διατροφή και στρες είναι αυτό που καθορίζει την εξέλιξη του διαβήτη Β Τύπου.
Δεν είμαι ειδικός σε θέματα υγείας και ούτε θέλω να υποκαταστήσω τους ειδικούς αλλά η περιέργεια του επιστήμονα απέναντι σε ένα θέμα που δεν απειλούσε άμεσα την ζωή, με οδήγησε στο να το μελετήσω.

Μετά την πλημμύρα τον Οκτωβρη του 2015 ξεκίνησαν οι πρώτοι κνησμοί στα καλάμια, ανάμεσα στα γόνατα και τους αστράγαλους ενώ σχεδόν ταυτόχρονα άρχισαν να στεγνώνουν τα χείλη. Η φαγούρα στα καλάμια έντονη και το ξύσιμο μέχρι μάτωμα το απέδωσα σε πιθανή μόλυνση από την πλημμύρα με αποτέλεσμα συχνές επαλείψεις με μπεντανταιν.
Το επόμενο καλοκαίρι, του 2016, είναι σε εξέλιξη μια διένεξη ένα συνεργάτη ο οποίος μου αποστέρησε μεγάλες αμοιβές στα πλαίσια της συνεργασίας μας με αποτέλεσμα να στερηθώ απροσδιόριστου επιπέδου χρηματικά ποσά.
Επί ένα χρόνο η στενοχώρια χτυπάει κόκκινο και σε μια τυχαία εξέταση σακχάρου το αποτέλεσμα δείχνει ζάχαρο. Αυτό ήταν, ακόμα μεγαλύτερη στενοχώρια.
Και οι δυο γονείς είχαν ζάχαρο τύπου β, άρα;;; κληρονομικότητα ή στενοχώρια;;; δεδομένου ότι η διατροφή είναι προσεγμένη αλλά η άσκηση έχει εκλείψει.
Ξεκινώ να παρατηρώ τις επιδράσεις των τροφών στα συμπτώματα. Το ψωμί με 1-2 κανονικές φέτες σε κάθε γεύμα κρατάει έντονα τα συμπτώματα. Γλυκά του εμπορίου και παγωτά τινάζουν το ζάχαρο στα ύψη. Η όποια προσοχή στην διατροφή με λαχανικά και όσπρια και ψωμί με πολύ νερό κρατούσε τα συμπτώματα περίπου σε παροξυσμό.
Αντιλαμβάνομαι ότι είτε πάω σε διαβητολόγο και ξεκινάω φάρμακα είτε προβαίνω σε ριζικά μέτρα.
Σταματώ εντελώς το ψωμί και φτιάχνω πιτουρόψωμο, μόνο πίτουρα. Θύμιζε λίγο σανό στην αρχή αλλά μετά συνηθίζεται. Σταματώ εντελώς ζυμαρικά, πατάτες και οτιδήποτε περιέχει σάκχαρα ή υδατάνθρακες. Περιορίζω εντελώς την μπύρα και αρκούμε σε ένα ποτήρι κρασί κατά την έξοδο.
Στην διατροφή μου εισέρχονται λαχανικά με πολλά χρώματα. Μια από τις σαλάτες είναι μόνο με μαϊντανό και άνηθο και λίγο λαδάκι. Εναλλακτικά, βάζω από την προηγούμενη μέρα μπρόκολο και κουνουπίδι σπασμένο σε μικρά κομμάτια στο νερό και μετά από 2-3 νερά το μεσημέρι της επομένης το έχω σαν κύριο γεύμα μόνο με αλάτι και λίγο λαδάκι. Μαρούλι και λάχανο είναι οι κύριες σαλάτες.
Τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Τα συμπτώματα υποχωρούν και δεν ξαναεμφανίζονται πότε πια μέχρι σήμερα.
Προμηθεύομαι ένα μηχανάκι μέτρησης του σακχάρου και ξεκινώ τακτικές μετρήσεις. Μετρώ την επίδραση στο σάκχαρο μετά από 2-3 ώρες από κάθε διαφορετικό φαγητό. Τα αποτελέσματα είναι αποκαλυπτικά.
Τον Μάιο είμαι φιλοξενούμενος σε ένα μοναστήρι και ένας μονάχος μου εκμυστηρεύεται ένα φυτικό εκχύλισμα που ρίχνει το ζάχαρο στο αίμα. Από την στέρηση στην κατάχρηση. Το φυτικό εκχύλισμα κάνει θαύματα και ξανά με τα μούτρα σε ψωμιά και γλυκά. Όταν διεξάγεις μια μάχη δεν πρέπει να ξεχνιέσαι.
Φεύγοντας επιστρέφω πάλι στην δίαιτα μου και προσθέτω το φυτικό εκχύλισμα. Σιγά σιγά και με μέτρο προσθέτω γλυκά και παγωτά και φυσικά ένα ποτηρι παγωμένη μπύρα σε βραδινή έξοδο.
Μέσα στον Ιούλιο κάνω μια σειρά από εργασίες με τον μισό χρόνο στον Ήλιο και χωρίς μπλουζάκι. Επί 2-3 εβδομάδες αφιερώνω μερικές ώρες την ήμερα και κάνω εργασίες στον εξωτερικό χώρο της οικίας. Κυριακή πρωί (στα μέσα Ιουλίου) σηκώνομαι να ετοιμαστώ για εκκλησία και νιώθω μεγάλη κόπωση χωρίς διάθεση για ύπνο. Καταλαβαίνω ότι κάτι δεν πάει καλά. Στην εκκλησία έχω αίσθηση επικείμενης ζάλης.
Επιστρέφοντας στην οικία μου ξεκινάω να καταβροχθίζω ότι βρίσκω μπροστά μου κάτι που συνεχίζω στην καφετερία για τον πρωινό καφέ. Το μεσημέρι στην οικία μου μετράω το ζάχαρο και είναι 77 το απόγευμα και μετά από ένα πλούσιο μεσημεριανό είναι 74. Έχω αρχίσει και πανικοβάλλομαι. Τα ασφαλή όρια ζάχαρου στο αίμα είναι 70-110.
Αν είχα θυμηθεί ότι η έκθεση στον Ήλιο προάγει την σύνθεση – στο δέρμα – βιταμίνης D και ότι η βιταμίνη αυτή παίρνει μέρος στον μεταβολισμό των σακχάρων θα ήμουν πιο προσεκτικός. Η έντονη εφίδρωση κατά την εργασία των προηγούμενων ήμερων οδηγεί στην έξοδο καταλύτες και νάτριο. Δηλαδή, πέφτει το ζάχαρο και πέφτουν και οι ηλεκτρολύτες.
Λίγο αλατόνερο και μερικές κουταλιές μέλι και το πρόβλημα λύνεται.
Βιταμίνη D, άσκηση, μείωση έως και κατάργηση των υδατανθράκων και των σακχάρων οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην κατάρρευση των τιμών του σακχάρου στο αίμα. Η λήψη ενός βοηθήματος όπως το φυτικό εκχύλισμα μπορεί να μειώσει περαιτέρω τις τιμές σακχάρου. Όμως ο κίνδυνος υπογλυκαιμίας είναι μεγάλος και θέλει προσοχή.
Συνοψίζοντας
Βιταμίνη D, άσκηση όπως το περπάτημα και η κολύμβηση, μείωση έως και κατάργηση των υδατανθράκων και των σακχάρων και λήψη ενός βοηθήματος όπως το φυτικό εκχύλισμα ή ένα φαρμακευτικό σκεύασμα οδηγεί οπωσδήποτε στον έλεγχο και την ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα.
Προσοχή
Σαν κάτοχος διδακτορικού και συγγραφέας εννέα επιστημονικών βιβλίων έχω την δυνατότητα να μελετήσω ένα πρόβλημα εφόσον αυτό δεν απειλεί άμεσα την ζωή. Αυτό σημαίνει ότι όλοι όσοι διαβάσουν αυτό το κείμενο δεν πρέπει να κάνουν πειράματα με την ζωή τους και την υγεία τους. Αυτά που αναφέρονται είναι συμβουλευτικά και μετάδοση εμπειρίας.
Και το κυρίως μήνυμα είναι:
μειώστε τα σάκχαρα και τους υδατάνθρακες. Υπάρχουν τόσες τροφές που χαρίζουν υγεία. Όμως δεν χαρίζουν απόλαυση. Η επιλογή είναι δική σας.
Δρ Φάνης Α. Τσαπικούνης

--
Φάνης Α. Τσαπικούνης
Βάρδα Ηλείας, 270 52
697 3386615

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου