Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου 2015

Ρωσίδα δημοσιογράφος για τα ελληνικά προϊόντα: «Είναι ένας μήνας τώρα που δεν μυρίζω πια γη και αρώματα αληθινά»


«Είναι ένας μήνας τώρα που δεν μυρίζω πια γη και αρώματα αληθινά στα προϊόντα που αγοράζω. Τα ράφια στα σούπερ μάρκετ της Μόσχας εξακολουθούν να είναι γεμάτα, άλλα τα ροδάκινα δεν... μυρίζουν ροδάκινα. Ούτε οι φράουλες, ούτε τα ακτινίδια». Σχεδόν έναν μήνα μετά την επιβολή του ρώσικου εμπάργκο στα αγροδιατροφικά προϊόντα, η Ρωσίδα δημοσιογράφος Μαρίνα Λεμάεβα μεταφέρει  την αίσθηση που έχει προκαλέσει στην ίδια και πολλούς συμπατριώτες της η απουσία «αρώματος και γεύσης Ελλάδας» από το... πιάτο της.

«Πλέον δεν βρίσκω πουθενά και σε κανένα ράφι ελληνικά ροδάκινα και ελιές που τόσο απολάμβανα να τρώω σε καθημερινή βάση» λέει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Η Μαρίνα Λεμάεβα, μαζί με άλλους τέσσερις Ρώσους συναδέλφους, στις αρχές του μήνα πραγματοποίησαν στον κάμπο «οδοιπορικό γνωριμίας» με το ελληνικό ροδάκινο στο πλαίσιο σχετικού προγράμματος ενημέρωσης και προώθησης που υλοποιεί η Κοινοπραξία Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων Αλιάκμονα, Μέσης και Μελίκης (ΑΛΜΜΕ), με εκτελεστικό οργανισμό τη Novacert. Πρόκειται για το πρόγραμμα «Ενέργειες ενημέρωσης και προώθησης ροδάκινου σε τρίτες χώρες και συγκεκριμένα σε Ρωσία, Ουκρανία και Νορβηγία», που είναι τριετές, συνολικού ύψους 3,6 εκατ. ευρώ.
Πώς το εμπάργκο άλλαξε το «καλάθι» της Ρωσίδας νοικοκυράς
 Δεν είναι, όμως, μόνο η νεαρή Ρωσίδα δημοσιογράφος που εδώ κι έναν μήνα βλέπει το καλάθι της άδειο από ελληνικά προϊόντα -αφού πλέον, όπως λέει, στα ράφια δεν υπάρχουν ελληνικά φρούτα και λαχανικά, παρά μόνο «κινεζικά και τουρκικά, που μπορεί να είναι πολύ πιο φθηνά, αλλά ποιοτικά υστερούν σημαντικά»- αλλά και πολλοί συμπατριώτες της.
Πολλοί Ρώσοι καταναλωτές, όπως αναφέρει, αντιμετωπίζουν ανάλογες δυσκολίες λόγω του εμπάργκο, που φαίνεται να τους αφήνει... πικρή γεύση. «Μολονότι δεν θέλω να ψωνίζω πράγματα που δεν ξέρω, και άρα δεν εμπιστεύομαι, ωστόσο τόλμησα και αγόρασα ροδάκινα άλλης προέλευσης- παρόλο που η όψη τους δεν με προσέλκυσε. Αυτό, όμως, που με απογοήτευσε ακόμα περισσότερο ήταν η γεύση τους» λέει χαρακτηριστικά η δημοσιογράφος του ρωσικού «Business fm».
Σύμφωνα με την ίδια, πεποίθηση των δημοσιογράφων αλλά και των πολιτών στην χώρα της είναι ότι το εμπάργκο μπορεί να κρατήσει μερικούς μήνες ακόμα «σε καμία περίπτωση όμως δεν θα ισχύσει για έναν ολόκληρο χρόνο, όπως είχε αρχικά ανακοινωθεί».
 Η Μαρίνα Λεμάεβα μεταφέρει ότι το θέμα του εμπάργκο εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά στην επικαιρότητα καθώς «ο κόσμος το συζητάει σε καθημερινή βάση, θέτοντας σειρά ερωτημάτων που κάποιες φορές δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε κι αυτός είναι ένας από τους λόγους που βρισκόμαστε στην Ελλάδα».
Αγωνία για τη μετα-εμπάργκο εποχή
Στη Ρωσία, καταναλωτές και καταστηματάρχες αγωνιούν για το εάν η Ελλάδα, αφού αρθεί το εμπάργκο, θα επιστρέψει στη ρωσική αγορά ή αν θα επιλέξει να επενδύσει σε νέες αγορές, αν «θα μας γυρίσετε την πλάτη» όπως χαρακτηριστικά λέει η νεαρή δημοσιογράφος.
 Ωστόσο, η ίδια δηλώνει αισιόδοξη πως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί καθώς «σε όλες μας τις συνομιλίες με Έλληνες παραγωγούς, μας μεταφέρουν μεν τον προβληματισμό τους για το σοβαρό οικονομικό πλήγμα που εξακολουθούν να υφίστανται, αλλά στην πλειοψηφία τους μας αναφέρουν ότι δεν θέλουν να χάσουν τις καλές σχέσεις που έχουν χτίσει με τη χώρα μας».
«Και εμείς δεν θέλουμε να χάσουμε τις καλές μας σχέσεις με την Ελλάδα και άλλες χώρες, αλλά οι πολίτες στη Ρωσία θεωρούν ότι σωστά απάντησε ο Πρόεδρος (Πούτιν) στις πολιτικές προκλήσεις που δέχθηκε η χώρα από Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένες Πολιτείες» πρόσθεσε.
Think Peach
Κατά τις επισκέψεις τους στους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς της Επισκοπής, της Μελίκης και του Αλιάκμονα, οι Ρώσοι δημοσιογράφοι που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Think Peach», ζητούσαν να ενημερωθούν για καλλιεργούμενες εκτάσεις, αριθμό παραγωγών, ύψος εξαγόμενων προϊόντων και οικονομικές συνέπειες από το εμπάργκο.
Συγκεκριμένη και αναλυτική πληροφόρηση θέλησαν να έχουν για τη χρήση φυτοφαρμάκων στις καλλιέργειες και τα συστήματα που λειτουργούν οι Έλληνες παραγωγοί προκειμένου να εξασφαλίσουν ότι δεν μένουν υπολείμματα στα εξαγόμενα προϊόντα, δείχνοντας την ικανοποίησή τους από τις απαντήσεις που έλαβαν.
Στη ρωσική αποστολή συμμετείχε και ο διευθυντής δημοσίων σχέσεων της αλυσίδας εστιατορίων Wicked, επικεφαλής του Συνδέσμου Σεφ της Ρωσίας Γκεόργκι Μοσιάγκιν, ο οποίος -μεταξύ άλλων- επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι κυρίως τα ελληνικά εστιατόρια στη Μόσχα έχουν πληγεί από το εμπάργκο και σημείωσε ότι στα ρωσικά εστιατόρια ως ελληνικό πιάτο σερβίρεται η χωριάτικη σαλάτα και το τζατζίκι, ενώ  επεσήμανε ότι η ελληνική συμμετοχή στην αγορά κρασιού είναι ιδιαίτερα μικρή.
Στην αποστολή συμμετείχαν δημοσιογράφοι από το ρωσικό δορυφορικό τηλεοπτικό δίκτυο «Ρωσία 24», τη δημοφιλή ημερήσια εφημερίδα «Moskofski Consomolen» και το περιοδικό «Snob».Επισημαίνεται ότι στην περιοχή, την οποία επισκέφθηκαν οι Ρώσοι δημοσιογράφοι, καλλιεργούνται 320 στρέμματα, που αποδίδουν 40 εκατ. κιλά με επιτραπέζια ροδάκινα και νεκταρίνια και ισάριθμα συμπύρηνα.
Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μέσης Βαγγέλης Μπαλτζής, πάνω από το 95% των νωπών φρούτων εξάγονται στη ρώσικη αγορά, με τον μέσο τζίρο να υπολογίζεται στα 30 εκατ. ευρώ. Μεταξύ άλλων, ο ίδιος εξέφρασε την αγωνία του για το τι μέλλει γενέσθαι με την παραγωγή ακτινιδίων που συγκομίζεται από ημέρα σε ημέρα και τόνισε ότι το ρώσικο εμπάργκο τους πλήττει σημαντικά και σε αυτή την κατηγορία των φρούτων.
http://www.koutipandoras.gr/

Μία ουσιώδης προτροπή να επιλέγουμε ελληνικά προϊόντα


Ο επιμένων ελληνικά
Tου Αθανασιου Ελλις

Δεν χρειάζεται να μας πιέσει η τρόικα ούτε να μας «καθοδηγήσει» η κυβέρνηση. Στον κυκεώνα της παρατεταμένης ύφεσης υπάρχουν κάποια απλά βήματα που μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τον εαυτό μας και τη χώρα, όπως η μείωση της υπερκατανάλωσης εισαγόμενων προϊόντων.
Πρέπει να αναβιώσει στην πράξη το γνωστό σύνθημα του παρελθόντος «ο επιμένων ελληνικά». Τρόφιμα, ποτά, ρουχισμός, υποδήματα και φυσικά τουρισμός, ελληνικά. Θα τονώσουμε την ελληνική παραγωγή και θα συμβάλουμε στη διατήρηση των παλαιών θέσεων εργασίας και, γιατί όχι, στη δημιουργία νέων. Στην πορεία θα μειώσουμε το εμπορικό έλλειμμα, ενώ η ανάκαμψη της εγχώριας οικονομίας θα επιτρέψει και τον πολυπόθητο περιορισμό του δημοσιονομικού ελλείμματος. Δεν πρόκειται για εθνικιστική προτροπή, αλλά ρεαλιστική απάντηση σε μια πρωτόγνωρη ύφεση.
Το νέο αυτό «ελληνικό κοινωνικό συμβόλαιο» μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα και να αποφέρει αποτελέσματα. Απαιτεί, βέβαια, τη συμμετοχή όλων. Οι Ελληνες κατασκευαστές και παραγωγοί οφείλουν από την πλευρά τους να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία, βελτιώνοντας την ποιότητα των παραγόμενων αγαθών και μειώνοντας στο ελάχιστο τα περιθώρια κέρδους, τη στιγμή μάλιστα που επωφελούνται από τον περιορισμό του μισθολογικού κόστους. Ετσι, θα πετύχουν αύξηση της κατανάλωσης στο εσωτερικό, έστω και από ένα λαό που έχει πλέον πολύ λιγότερα, αλλά και ενίσχυση των εξαγωγών. Φυσικά, δεν μπορούν να παραχθούν όλα τα προϊόντα εντός της χώρας. Πολλά θα εξακολουθήσουν να εισάγονται, με πλέον χαρακτηριστική την περίπτωση της ενέργειας, παρότι ακόμη και σε αυτόν τον τομέα μπορούν να ανατραπούν οι αναλογίες. Το βέβαιο είναι πως για πολλά από τα ξένα προϊόντα που καταναλώνουμε, υπάρχουν ελληνικά ανάλογης ποιότητας. Η στροφή προς τα εγχώρια προϊόντα προσφέρει παράλληλα μια ιδιότυπη διέξοδο και σε όσους κατηγορούν τη Γερμανία, τη Γαλλία και τους άλλους εταίρους μας που έβλεπαν τη διολίσθηση της Ελλάδας, αλλά δεν έκαναν κάτι για να σταματήσουν τον υπερβολικό δανεισμό της επειδή πωλούσαν στην Ελλάδα τα προϊόντα τους. Να η ευκαιρία να σταματήσουμε να αγοράζουμε κάποια από αυτά. Οχι ως εμπάργκο, αλλά ως συνειδητή στήριξη της εγχώριας αγοράς, την οποία σε αυτή τη συγκυρία ενθαρρύνουν και οι δανειστές μας.
Αν στη διάρκεια ενός έτους κάθε Ελληνας καταναλώσει χίλια ευρώ σε ελληνικά προϊόντα αντί ξένων, το όφελος για την ελληνική οικονομία υπολογίζεται σε 11 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στα επώδυνα μέτρα που καλείται να εφαρμόσει η κυβέρνηση. Οχι μόνο θα στηριχθεί έμπρακτα η Ελλάδα, αλλά θα είναι και μια ευκαιρία να σταματήσει η υπερβολική ροπή προς τις εισαγωγές, η οποία, τηρουμένων των αναλογιών, παρατηρείται σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες παραγωγής, τις οποίες, όμως, οφείλουμε να στηρίξουμε πρώτα εμείς. Το νέο αφήγημα της χώρας πρέπει και μπορεί να είναι: «Ο επιμένων ελληνικά».

http://ed-mysterious.blogspot.gr/


Τό blog στηρίζει τήν σελίδα στό fb.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου